با مصرف مداوم پسته عمده اصفهان گروه خونی خود را تغییر دهید!

راهنمای غذای پسته

پسته عمده اصفهان ورا نام گیاه شناسی درخت پسته یا درخت پسته است که از خانواده بادام هندی است و منشا آن مناطق کوهستانی و خشک ایران، ترکمنستان، ترکیه و افغانستان است.

پسته شیرین ترین آجیل است. پوسته های باز مقاومت کمی در برابر خواران احساس می کنند. طعم ترش و شیرین کام را آب می کند و تا زمانی که از سینی ناپدید نشوند متوقف نمی شویم.

در ایران یا سوریه نمی توانستند زندگی را بدون لذت گذاشتن دستی پسته در دهان یا شیرینی های خوشمزه ای که با آن تهیه می کنند تصور کنند. لذت با فواید سلامتی نیز همراه است: پسته مغذی است و برای سیستم عصبی، قلبی عروقی و ایمنی مفید است، یعنی سلامت عمومی را ارتقا می دهد.

قدرت فریبنده پسته خود ملکه سبا را مسحور خود کرد. طبق افسانه ها، 3000 سال پیش حاکم آن را غذای انحصاری دربار نامید و کشت آن را برای مردم ممنوع کرد. عظمت دیگر، نبوکدنصر، پادشاه بابل، آنها را در باغ های معلق افسانه ای خود کاشت.

پسته

از زمان کتاب مقدس تا به امروز، خاور نزدیک زادگاه پسته بوده است. تولید کننده اصلی در حال حاضر ایران است و پس از آن سوریه، ترکیه، اسرائیل و ایتالیا قرار دارند. تنها سرزمین موعود کالیفرنیا، در ایالات متحده، دومین تولیدکننده بزرگ، از منطقه دور است.

خواص پسته
نسبت مواد مغذی در پسته خام بسیار متعادل است:

آنها کمتر از 20 درصد پروتئین های گیاهی را به اندازه حبوبات تأمین می کنند، اگرچه آنها در مقادیر کمتر خورده می شوند.

آنها حاوی 28 درصد کربوهیدرات هستند که وقتی به آرامی توسط بدن جذب می شوند، انرژی تدریجی را تامین می کنند.

آنها 10٪ فیبر را ارائه می دهند که برای کمک به تنظیم حمل و نقل روده ایده آل است.

آنها 44.5٪ چربی هستند که تا 54٪ توسط اسید اولئیک تک غیراشباع تشکیل شده است، همان چیزی که در روغن زیتون یا پالپ آووکادو غالب است و برای قلب مفید است.