با نگه داشتن سلستین معدن در منزل رطوبت را از بین ببرید!

با استفاده ازسلستین معدن، پنج ماده مختلف را که روزانه با آنها مواجه می شوید یا استفاده می کنید، شناسایی کنید و یک ماده معدنی را که برای تامین هر یک از آن مواد استخراج می شود، شناسایی کنید.

آیا می توانید ملاحظاتی به جز اقتصادی که ممکن است استخراج برخی از مواد معدنی را منع یا محدود کند، فکر کنید؟

کلسیت (CaCO3) که برای استفاده در سیمان استخراج می شود، به نوبه خود در کارهای ساختمانی استفاده می شود.

مسائلی که ممکن است استخراج و استخراج این مواد معدنی را احاطه کند، اغلب پیچیده است. اولاً، به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا یا استرالیا، اولین ملل و مردمان بومی ممکن است حقوقی نسبت به سرزمین هایی که مواد معدنی در آنها وجود دارد، داشته باشند.

اغلب دلایل فرهنگی یا مذهبی قوی برای مردم وجود دارد که نمی خواهند یک منظره برای استخراج مواد معدنی گرانبها تخریب شود. نمونه ای از این تپه های سیاه داکوتا در ایالات متحده است، منطقه ای غنی از طلا، اما همچنین برای مردم لاکوتا مقدس است.

سلستین معدن

ثانیاً، خطر زیست محیطی آشکاری برای هر برنامه استخراج معدنی وجود دارد.

زمین‌هایی که دارای ارزش اکولوژیکی هستند اغلب می‌توانند توسط فرآیند استخراج مواد معدنی تخریب یا به شدت مختل شوند و منظره‌ای زخمی بر جای بگذارند.

مسیرهای آب نیز می توانند آلوده شوند و کیفیت هوا در اثر برخی فرآیندهای استخراجی کاهش یابد.

ثالثاً، نزدیکی مراکز بزرگ جمعیتی نیز ممکن است استخراج برخی از مواد معدنی را محدود کند. استخراج معادن و سایر فرآیندهای استخراجی می تواند باعث جابجایی و جابجایی زمین شود و ممکن است مراکز بزرگ جمعیتی را در معرض خطر قرار دهد.

در نهایت، مواد معدنی ممکن است در مناطق دورافتاده یا سخت در دسترس جهان باشند. به عنوان مثال، طلا و الماس در مناطق خاصی از آفریقا به وفور یافت می شود، اما این مناطق اغلب بسیار دور از دسترس هستند و امکانات کمی دارند.

درگیری های سیاسی همچنین می تواند دستیابی به ذخایر معدنی در مناطقی از این قبیل را دشوارتر کند.