نوعی دفتر 100 برگ ساده که هیچ گاه خیس نمی شود!!

اما ایالات متحده از سری A استفاده نکرد. اولاً، قبلاً اختلافات کاغذی خودش را داشت.

در سال 1921، یک مخلوط عجیب و غریب به این معنی بود که دولت دو کمیته جداگانه برای تعیین اندازه کاغذ تشکیل داد.

کنفرانس دائمی چاپ، 8 اینچ در 10.5 اینچ را به عنوان استاندارد دولت ایالات متحده تعیین کرد.

در همان سال، کمیته ساده‌سازی اندازه‌های دفتر 100 برگ ساده استانداردهای 8.5 اینچ در 11 اینچ را ارائه کرد.

بیش از نیم قرن بعد، رئیس جمهور ریگان با اعلام 8.5 در 11 به عنوان برنده، به سردرگمی پایان داد. او آن را به اندازه کاغذ رسمی دولت تبدیل کرد.

سپس در سال 1992، مؤسسه استاندارد ملی آمریکا این استاندارد را ANSI/ASME Y14.1 نامید که اندازه نامه و اندازه های قانونی را مستند می کرد.

یکی از دلایلی که ایالات متحده از سری A استفاده نکرد، ممکن است به دلیل موضع انزواطلبانه آن باشد. در طول قرن بیستم، این کشور رویکردی محافظه کارانه به سیاست خارجی داشت.

تا قبل از پرل هاربر نمی خواست در جنگ جهانی دوم شرکت کند.

اقتصاد بزرگ این کشور همچنین به این معنی بود که به اندازه کافی خودکفا بود که به تجارت خارجی متکی نبود. از آنجایی که ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها ندید، نیازی به تطبیق استانداردهای خود برای بازسازی کشور نداشت.

دفتر 100 برگ ساده

سپس نبرد فرهنگی بعد از جنگ بود. ایالات متحده و روسیه شوروی به عنوان دو ابرقدرت رقیب باقی ماندند که نتوانستند بر سر سرمایه داری یا کمونیسم به توافق برسند.

این به یک مبارزه ژئوپلیتیکی تبدیل شد که در آن هر کشور سعی کرد ارزش های خود را در سراسر جهان القا کند.

در حالی که چیزهایی مانند سیستم متریک و اندازه کاغذ ذاتاً سیاسی نبودند، آنها نشانگر هویت فرهنگی هر کشور شدند. کنار گذاشتن یکی و پذیرفتن دشمن به معنای خودپسندی در جنگ فرهنگی بود.

پس از از دست دادن ویتنام، ایالات متحده نمی توانست تسلیم شود و استاندارد کاغذ رقیب خود را اتخاذ کند.

وقتی در اوایل سال جاری به استرالیا برگشتم، انتظار داشتم که باید دوباره با سری A سازگار شوم. بعد از گذشت پنج سال از اندازه حروف، باید بگویم که به آن و ویژگی های آن عادت کردم.

جمع و جورتر از A4 بود، و چیزی در مورد ابعاد کوتاه آن بی ادعا و زیبا بود. اما نکته خنده دار این است که از زمانی که برگشته ام، یک بار هم به کاغذ فکر نکرده ام. اکنون همه چیز دیجیتال است. و خوشبختانه، به نظر نمی رسد که اختلاف نظر در مورد نسبت صفحه نمایش وجود داشته باشد.